Ce presupune un somn de calitate și cum îl obții?

somn

Leonardo Da Vinci spunea că „O zi bine întrebuințată ne dă un somn liniștit”. Theodor Seuss, ceva mai romantic, ne transmitea că „Știi că ești îndrăgostit atunci când nu mai poți adormi, pentru că realitatea este, în sfârșit, mai frumoasă decât visul”.

Un somn de calitate te ajută să ai o memorie mai bună. Să combați depresia și bolile de inimă. Să îți menții greutatea, să reduci nivelul de stres și să te încarci cu energie. Să creezi noi legături neuronale și, în principiu, să trăiești mai mult (conform unui studiu întreprins de cercetătorii americani).

Cât de important este un somn de calitate?

Știm cât de important este pentru tine un stil de viață sănătos. Cum somnul ne ocupă în jur de o treime din viață, ne-am gândit să îți oferim o vedere de ansamblu asupra lui:

  1. Somnul e compus din 5 stadii: 1. tranziție, 2. ușor, 3. adânc, 4. intens si REM (stagiul de vis, “rapid eye movement”).
  2. Pe parcursul somnului, treci prin fiecare stadiu, cu suișuri și coborâșuri, de mai multe ori ( 1 2 3 4 3 2 REM ).
  3. Când ai parcurs drumul de la stadiul 1 la stadiul 4 și înapoi + REM, acesta se numește un ciclu de somn.
  4. Când dormi, somnul e compus din mai multe astfel de cicluri.
  5. După 2 cicluri, nu mai ai nevoie să intri în ultimul stadiu.
  6. Un ciclu de somn durează 1 oră și jumătate.
  7. Pentru a-ți recupera energia fizică, trebuie să ajungi în stadiul 4 (intens). Pentru asta ai nevoie de minim 3 ore.
  8. Pentru a-ți recupera energia mentală, trebuie să ajungi de cât mai multe ori în stadiul REM. Acest stadiu consolidează informația învățată, creeaza noi “cărări” neuronale, consolidează obiceiuri).
  9. Un somn calitativ e compus din 5-6 cicluri de somn. Așadar, trebuie să-ți faci un obicei să dormi ori 7 ore și jumătate, ori 9 ore.
  10. Problemele apar atunci când te trezești în mijlocul stadiului 4 sau 3. Te vei trezi cu greu și vei fi obosit în continuare.

Cei de la sleepyti.me s-au gândit la cum să ne ușureze viața. Așa că au conceput un algoritm conform căruia îți poți calcula ciclurile de somn, astfel încât să obții ce e mai bun din această activitate. Aici găsești link-ul către acest calculator: https://sleepyti.me/ .

Îți dorim să ai parte de o zi „bine întrebuințată”! Și de un somn pe măsură! 🙂

Scris de către Casenfibra

Reprezintă o nouă generație de fibre, cu beneficii imediate şi pe termen lung în prevenirea constipației şi în obținerea unui tranzit intestinal regulat.

Lasă un răspuns