eticheta

Constipaţia este o problemă des întâlnită, cu care se confruntă atât adulţii, cât şi copiii. Sunt o mulţime de factori care provoacă această afecţiune, iar unii dintre aceştia ar putea fi eliminaţi relativ uşor, dacă am fi mai atenţi la rutina şi obiceiurile zilnice.

Lipsa unui orar fix şi constant al meselor este una dintre cauze.
Consumul în exces de alimente rafinate sau procesate, lipsite de fibre naturale, aşa cum sunt pâinea albă, carnea, ouăle, brânza topită, caşcavalul sau dulciurile, duce la apariţia constipaţiei.

Pentru a evita acest lucru şi pentru a ne asigura aportul optim, zilnic, de fibre, este uşor să integram în dieta zilnică soluţia Casenfibra, care, datorită gustului neutru, poate fi asimilată ca atare sau în combinaţie cu băuturi noncarbogazoase sau alimente semisolide.

Dintre alţi factori des întâlniţi, amânarea mersului la toaletă este un obicei care duce în timp la apariţia constipaţiei. Chiar şi aşa, toaleta modernă în sine nu este cea mai indicată, din cauza procesului de defecare ce are loc prin forţare şi nu în mod natural, ca în poziţia “pe vine”.

Lipsa exerciţiilor fizice din programul zilnic, statul cu orele în faţa televizorului sau la computer, deplasarea (aproape) exclusiv cu maşina,”asezonate” cu un program încărcat, tensionat şi contra cronometru, toate determină dereglarea tranzitului intestinal.

De asemenea, hidratarea necorespunzătoare afectează starea de bine a organismului. Unele afecţiuni specifice, corelate cu administrarea în exces a anumitor medicamente, duc la constipaţie, dureri abdominale sau balonare. Un eveniment care perturbă rutina zilnică şi ne determină să ne ajustăm orarul, chiar dacă este pozitiv, precum o călătorie în vacanţă sau o excursie cu familia ori prietenii, poate afecta modul în care funcţionează tranzitul intestinal.

Sunt mulţi factori care conduc direct sau indirect la apariţia constipaţiei.


       

Imagineazӑ-ți cămara unei gospodine, toamna, când se umple cu minunății care de care mai savuroase, pentru vreme de ninsoare, de ger și de stat în casă. Bineînțeles, dacă încerci să le guști prea devreme, ori te vei alege cu o ceartă zdravană, ori pur și simplu acele delicii gastronomice nu sunt încă gata. Cu câtă plăcere le savurezi însӑ la vremea lor!

Părinții noștri sunt cei care ne dau prima lecție. Cu toții am bombănit când ni se părea că suntem trimiși prea devreme la culcare, sau când eram chemați la masă, deși tare mult am fi avut chef să mai petrecem vreun ceas la joacă.

Tot în copilărie am fost îndrumați să facem un sport preferat, dar și să ne dezvoltăm mintea, citind și învățând zilnic.

Etapa de adult a venit la pachet cu o viață mult mai agitată și cu responsabilități de care înainte eram protejați. Este așa de uşor să sari peste un mic dejun, apoi peste încӑ unul și tot așa, până când cina va deveni masa ta principală! Și de ce să te retragi prea repede la somn, când mai poți sta o orӑ pe Facebook, să vezi pe unde au mai colindat prietenii din liceu? Afecțiunile degenerează în timp. Organismul ne transmite mai mereu semnale de îngrijorare. Dar cine are timp sau chef să le ia în seamă? Așa ajungem în ipostaza, mult mai periculoasă, de a fi nevoiți să ne tratăm.

Constipația, de exemplu, poate debuta de la primii pași în viață. Sunt atât de multe cauze, poate chiar unele care ți se vor pӑrea ilare, precum amânarea mersului la toaletă. Te obișnuiești să consideri că a fi constipat este un modus vivendi, că nu ai ce sӑ faci, iar, atunci când ai astfel de episoade, cauți remedii pentru constipație, care să îți rezolve problema pe loc. Și mergi mai departe.

Fibrele sunt cele care, administrate zilnic, acționează benefic asupra balonării și reglează tranzitul intestinal. Este vorba de un obicei simplu, natural, mereu la îndemână. Soluția Casenfibra îți asigură aportul necesar, zilnic, de fibre. În plus, datorită gustului neutru, o poți integra uşor într-o alimentație echilibrată, fâră să trebuiască să îți schimbi preferințele culinare.


          

Fibrele sunt de o importanță deosebită pentru asigurarea unui tranzit intestinal fiziologic. Fibrele traversează tractul digestiv aproape intacte, au o putere mare de absorbție şi se umflă după ce ajung în intestin. Prezența lor face ca volumul fecal să fie mai mare, iar timpul de tranzit intestinal mai redus. Ĩn acest fel, cresc frecvența scaunelor şi ameliorează simptomele constipației.
De asemenea, sub acțiunea microflorei modificate din cauza lipsei de fibre, în colon se formează resturi de putrefacție care conțin compuși carcinogeni. Prezența fibrelor scade șansele substanțelor mutagene de a acționa asupra epiteliului intestinal.
Fibrele oferă o senzație de sațietate de durată, ceea ce ne ajută să controlăm cât de mult mâncăm, fiind adesea incluse în dietele de slăbit.
 Cu toate acestea, deoarece excesul de fibre poate determina balonare, flatulență sau chiar diaree, persoanele care măresc aportul de fibre trebuie să se asigure că vor consuma mai multe lichide, în special apă.
Rolul fibrelor prebiotice în menținerea imunității organismului este din ce în ce mai mult recunoscut.