eticheta

Fibrele sunt componente esenţiale ale unei diete corecte şi echilibrate. Dacă ar fi să desenăm cum arată o zi din viaţa noastră, probabil că am ilustra un maratonist care goneşte încontinuu şi culege din fugă, de la standurile aflate de-a lungul pistei, alimente, băuturi şi tot felul de gadget-uri care promit super-puteri: cresc rezistenţa fizică, păstrează energia la cote maxime şi stimulează capacitatea de concentrare.

fibre

Dar adevăratele super-puteri vin din atenţia de a oferi organismului echilibrul de care are nevoie pentru a fi sănătos. Nu este uşor, pentru că adesea nu avem timp să fim atenţi. Dar fiecare pas înseamnă un ajutor în plus oferit nouă înşine.

Dacă vorbim despre reglarea tranzitului intestinal şi despre detoxifiere, despre o dietă sănătoasă, despre întărirea sistemului imunitar şi despre menţinerea unei greutăţi corporale sănătoase, este clar! Vorbim despre fibre!

Această categorie de carbohidraţi provine doar din alimente de origine vegetală, precum fructele, legumele sau cerealele integrale. Carnea, lactatele şi ouăle nu conţin fibre.

Iată pe scurt câteva dintre beneficiile esenţiale ale fibrelor, atât la adulţi, cât şi la copii:

Fibrele contribuie la un tranzit intestinal mai bun, având astfel un rol esenţial în detoxifierea organismului.

Cu ajutorul acestor nutrienţi, aparatul digestiv funcţionează mai eficient. Un aport zilnic şi echilibrat de fibre are rezultate pozitive în controlul greutății şi în dereglările metabolice provocate de excesul de grăsimi şi glucide.

Fibrele sunt hipocalorice şi hipoglucidice, ceea ce înseamnă că scad nivelul colesterolului din sânge şi ţin sub control nivelul glicemiei.

Alimentele bogate în acest tip de carbohidraţi sunt săţioase şi scad apetitul.
Astfel, fibrele ajută la menţinerea unei greutăţi corporale sănătoase.

Aportul de energie şi întărirea sistemului imunitar sunt alte două beneficii importante pe care le asigură consumul regulat de fibre.

Află de aici despre noua generaţie de fibre Casenfibra Adult şi Casenfibra Junior:
http://www.casenfibra.ro/despre-casenfibra/


       

Reglarea tranzitului intestinal: fibrele sunt o categorie de carbohidrati care nu pot fi digerati de enzimele din tubul digestiv. Aceşti carbohidraţi împiedică apariţia scaunelor uscate şi tari, dificil de evacuat.

Controlul greutăţii: Fibrele sunt indicate în controlul greutăţii sau în cadrul unor diete sănătoase şi echilibrate, pentru că ele cresc senzația de sațietate şi, în plus, sunt hipacalorice.

Sănătatea pielii: Fibrele ajută la eliminarea reziduurilor.

Fără hemoroizi și sindrom de colon iritabil: O dietă bogată în fibre poate reduce riscul de hemoroizi și de sindrom de colon iritabil şi, în plus, are efect de detoxifiere asupra organismului.

Nivel scăzut al zahărului în sânge: prin conţinutul hipoglucidic, fibrele au un rol benefic în controlulul nivelului de colesterol, al dezechilibrelor metabolice.

Energie, stare de bine şi chef de vacanţă: toate vin la pachet împreună cu fibrele! Cum altfel, când ai atâtea beneficii pentru sănătatea şi silueta ta?


       

Fibrele sunt adesea asociate cu sănătatea sistemul digestiv. În general, importanța macronutrienților precum glucidele, lipidele şi proteinele sau a micronutrienților, precum mineralele şi vitaminele, în cadrul unui regim alimentar corect şi echilibrat, sunt unanim recunoscute.
Fibrele câştigă teren şi cercetările medicilor şi ale nutriționiştilor subliniază că avem nevoie de acest aliat puternic, pentru a întreține un organism sănătos.
Fibrele reprezintă un tip de carbohidrați care nu pot fi digerați. Deşi cei mai multi carbohidrați sunt separați în molecule de zahăr, asupra fibrelor nu poate avea loc acelaşi proces, ele trecând prin corp nedigerate. Fibrele ajută organismul să îşi optimizeze consumul de zahăr din sânge, prin senzația de sațietate pe care o creează.

Fibrele au un efect benefic în constipație, o afecțiune care este cauzată de un regim alimentar nesănătos sau dezechilibrat, de consumul de lichide insuficient, de lipsa exercițiilor fizice, de administrarea în exces a unor medicamente, de anumite afecțiuni specifice sau chiar de obiceiuri perpetuate în timp, precum amânarea mersului la toaletă.
Se recomandă introducerea graduală a fibrelor în dieta zilnică. Deoarece fibrele absorb apa, este necesar un consum optim de lichide.
Câțiva paşi simpli te vor ajuta să creşti treptat aportul de fibre în organism:
1. Alege să consumi fructele întregi în loc să bei suc din fructe.
2. Înlocuieşte orezul alb, pâinea albă şi pastele cu orez brun şi cu produse din cereale integrale.
3. Alege pentru micul dejun cereale care au ca ingredient principal boabele întregi.
4. O gustare bazată pe legume este de preferat cips-urilor, ronțăielilor sau tabletelor de ciocolată.
5. De două-trei ori pe săptămână, înlocuieşte carnea din supe sau ciorbe cu fasole păstăi.

Casenfibra reprezintă o nouă generație de fibre, cu beneficii imediate şi pe termen lung în constipație. Suplimentul alimentar Casenfibra este aliatul natural, uşor de administrat şi recomandat pentru întreaga familie, în variantele Casenfibra Adult şi Casenfibra Junior.
La adulți, doza optimă este de 1 până la 3 plicuri pe zi, corespunzând unui aport zilnic de 5g până la 15g de fibre. Dozajul se face în funcție de vârstă, de dietă şi de necesarul individual.


          

Auzim tot mai des, mai ales când avem probleme cu tranzitul intestinal şi cerem sfatul unui specialist sau căutăm pe internet, cât de important este să avem o alimentație bogată în fibre. Ce sunt însă aceste fibre şi ce beneficii au asupra organismului nostru?
Fibrele sunt o categorie de carbohidrați care provin numai din alimentele de origine vegetală: fructe, legume şi cereale integrale. Cea mai mare cantitate de fibre se regăseşte în părțile dense ale plantelor: coaja, pielița dintre segmente, tulpinile.
Acești carbohidrați nu pot fi digerați de enzimele din tubul digestiv. Cantitatea şi textura fibrelor ingerate împiedică apariția scaunelor tari şi uscate, dificil de evacuat.
Constipația este o afecțiune frecventă şi poate fi cauzată de o dietă necorespunzătoare, de lipsa exercițiilor fizice, de stresul cotidian sau de factori particulari, precum medicamentele, consumul excesiv de laxative sau diverse boli specifice.
Un aport zilnic şi echilibrat de fibre alimentare solubile, hipocalorice şi hipoglucidice, are rezultate vizibile în controlul greutății şi în dereglările metabolice provocate de excesul de grăsimi şi glucide. Persoanele care au inclus fibrele în dieta zilnică prezintă un risc mai mic de a dezvolta afecțiuni gastrointestinale, boli de inimă, diabet şi obezitate. Alimentația bogată în fibre trebuie însoțită de un consum cât mai mare de lichide.
Fibrele au un rol benefic atât la adulți, cât şi la copii.
Totodată, aceşti carbohidrați ajută la ameliorarea confortului fizic la femeile gravide, prin reglarea tranzitului intstinal şi ameliorarea dereglărilor din organism care survin în timpul sarcinii.
Fibrele au un rol esențial în menținerea stării de bine a organismului!