Vara poate fi perfectă!

Asta dacă te protejezi de:

SOARE - Pentru a te proteja de dăunătoarele raze UV, ar trebui să incerci să stai departe de lumina directă a soarelui între orele 10 a.m.-16:00 p.m. și să te acoperi cu pălării, ochelari de soare și bluze cu mânecă lungă. Foloseşte o cremă cu factor de protecție solară mai mare de 15 și stai sub o umbrelă pe plajă între orele amintite mai sus. În cazul în care te arzi, poți tapota zona cu tampoane îmbibate cu ceai de mușețel, cunoscut pentru proprietățile sale calmante si antiinflamatoare (poți apela și la un gel cu aloe vera).

INSECTE - atunci când ești înțepat de un țânțar, o furnică, o albină etc., poți trata mâncărimea cu antihistaminice (creme sau pastile). Dacă ai o mușcătura serioasă (de păianjen sau -și mai rău!- de șarpe) trebuie să faci o vizită urgentă la doctor.

Pentru a preveni natural înțepăturile țânțarilor, încearcă să te dai cu ulei de eucalipt sau de lămâie. Dacă ai nevoie de ceva mai puternic, caută un repelent de insecte cu DEET.

CONSTIPAȚIE - multe cauze, precum săritul peste mesele principale, dezechilibrul metabolic din timpul călătoriilor, problemele hormonale, dieta săracă în carbohidraţi şi mulţi alţi factori specifici, toate pot duce la un tranzit intestinal dereglat, care să nu se potrivească deloc cu starea de vară. Nu uita să îți iei zilnic suplimentul de fibre și să îți supraveghezi puțin dieta.

DESHIDRATARE - consumul insuficient de lichide în timpul sezonului fierbinte poate cauza riscuri seriose de sănătate. Fă-ți un obicei din a bea apă sau lichide la intervale regulate. Cu puţină atenţie şi cu mai multă prevenţie, vara ta va fi de vis!


       

Imagineazӑ-ți cămara unei gospodine, toamna, când se umple cu minunății care de care mai savuroase, pentru vreme de ninsoare, de ger și de stat în casă. Bineînțeles, dacă încerci să le guști prea devreme, ori te vei alege cu o ceartă zdravană, ori pur și simplu acele delicii gastronomice nu sunt încă gata. Cu câtă plăcere le savurezi însӑ la vremea lor!

Prevenția se învață. Părinții noștri sunt cei care ne dau prima lecție. Cu toții am bombănit când ni se părea că suntem trimiși prea devreme la culcare, sau când eram chemați la masă, deși tare mult am fi avut chef să mai petrecem vreun ceas la joacă.

Tot în copilărie am fost îndrumați să facem un sport preferat, dar și să ne dezvoltăm mintea, citind și învățând zilnic.

Etapa de adult a venit la pachet cu o viață mult mai agitată și cu responsabilități de care înainte eram protejați. Este așa de uşor să sari peste un mic dejun, apoi peste încӑ unul și tot așa, până când cina va deveni masa ta principală! Și de ce să te retragi prea repede la somn, când mai poți sta o orӑ pe Facebook, să vezi pe unde au mai colindat prietenii din liceu? Afecțiunile degenerează în timp. Organismul ne transmite mai mereu semnale de îngrijorare. Dar cine are timp sau chef să le ia în seamă? Așa ajungem în ipostaza, mult mai periculoasă, de a fi nevoiți să ne tratăm.

Constipația, de exemplu, poate debuta de la primii pași în viață. Sunt atât de multe cauze, poate chiar unele care ți se vor pӑrea ilare, precum amânarea mersului la toaletă, încât mai că îți vine greu să crezi că poți să o previi. Te obișnuiești să consideri că a fi constipat este un modus vivendi, că nu ai ce sӑ faci, iar, atunci când ai astfel de episoade, cauți remedii pentru constipație, care să îți rezolve problema pe loc. Și mergi mai departe.

Fibrele sunt cele care, administrate zilnic, pot preveni episoadele de constipație, acționează benefic asupra balonării și reglează tranzitul intestinal. Este vorba de un obicei simplu, natural, mereu la îndemână. Soluția Casenfibra îți asigură aportul necesar, zilnic, de fibre. În plus, datorită gustului neutru, o poți integra uşor într-o alimentație echilibrată, fâră să trebuiască să îți schimbi preferințele culinare.

Alege sӑ previi în loc să tratezi!


       

Cu toții ştim cât de important este să prevenim apariția şi dezvoltarea unor afecțiuni, decât să ne aflăm în ipostaza de a căuta tratamente eficiente. Suntem mereu pe fugă şi amânăm. Amânăm să ne odihnim, amânăm să mâncăm sănătos, amânăm să facem sport, amânăm să oferim mai mult timp sănătății noastre.

Oricât ar fi de ironic, de fapt amânăm starea noastră de bine. Ĩntr-o bună zi, aflăm că nu stăm tocmai bine cu colesterolul sau cu hipertensiunea, că refluxul gastroesofagian sau constipația sunt la ordinea zilei, că iar ne-am uitat toată noaptea pe pereți, pradă insomniilor. Ne simțim mai mereu epuizați, fără energie.

Este nevoie de un prim pas. Un moment de respiro, de grijă față de noi înşine.
Un mic dejun luat la timp, o oră de exerciții fizice, o plimbare în parc, o seară relaxantă, petrecută cu cei dragi.

Aceşti paşi par mici, însă sunt de-a dreptul uriaşi atunci când înțelegem cât de mult ne ajută să prevenim. Rolul profilaxiei nu este încă pe deplin conştientizat şi, adesea, abia când sănătatea ne este pusă direct în pericol, începem să reacționăm. Drumul spre recuperare este însă mult mai anevoios. Fie că este vorba de un stil de viață agitat, de carența fibrelor din alimentație, de consumul redus de lichide, de lipsa exercițiilor fizice, de efectele secundare ale diverselor medicamente sau de anumite afecțiuni specifice, constipația este un factor care perturbă starea de bine a organismului.

Constipația poate afecta persoanele de toate vârstele, dar este de două ori mai frecventă la femei decât la bărbați. Adesea este episodică, dar poate fi şi cronică, extinzându-se în timp.
Aportul hipocaloric şi hipoglicemic, corelat cu echilibrarea senzației de foame pe parcursul zilei şi cu suportul pentru un tranzit intestinal regulat sunt doar câteva dintre beneficiile pe care fibrele alimentare le oferă.
Alături de o dietă variată şi echilibrată şi de un program din care nu lipsesc exercițiile fizice, Casenfibra este aliatul, mereu la îndemână, pentru un organism sănătos.


          

Fibrele sunt de o importanță deosebită pentru asigurarea unui tranzit intestinal fiziologic, prevenind şi ameliorând constipația. Ĩn acelaşi timp, reduc riscul de diabet şi de boli cardiovasculare.
Fibrele traversează tractul digestiv aproape intacte, au o putere mare de absorbție şi se umflă după ce ajung în intestin. Prezența lor face ca volumul fecal să fie mai mare, iar timpul de tranzit intestinal mai redus. Ĩn acest fel, cresc frecvența scaunelor şi ameliorează simptomele constipației.
De asemenea, sub acțiunea microflorei modificate din cauza lipsei de fibre, în colon se formează resturi de putrefacție care conțin compuși carcinogeni. Prezența fibrelor scade șansele substanțelor mutagene de a acționa asupra epiteliului intestinal.
Fibrele oferă o senzație de sațietate de durată, ceea ce ne ajută să controlăm cât de mult mâncăm, fiind adesea incluse în dietele de slăbit.
 Cu toate acestea, deoarece excesul de fibre poate determina balonare, flatulență sau chiar diaree, persoanele care măresc aportul de fibre trebuie să se asigure că vor consuma mai multe lichide, în special apă.
O dietă echilibrată şi bogată în fibre are efect benefic asupra unor afecțiuni precum constipația, boala de reflux gastroesofagian, diverticulita sau hemoroizii. Dezvoltarea diabetului zaharat de tip II poate fi prevenită printr-un aport zilnic echilibrat de fibre, alături de scăderea în greutate si de creşterea activităților zilnice. Un beneficiu suplimentar al fibrelor este faptul că ajută la scăderea nivelului de LDL sau “colesterol rău” din sânge, scăzând riscul de boli cardiovasculare (boli coronariene, risc de infarct, hipertensiune).
Rolul fibrelor prebiotice în menținerea imunității organismului este din ce în ce mai mult recunoscut.
„Medicul viitorului nu va da medicamente, ci îi va face pe pacienți să fie interesați de menținerea organismului, de respectarea unei alimentații sănătoase şi de prevenirea bolilor.” La peste o sută de ani după ce au fost rostite, aceste cuvinte ale lui Thomas A. Edison încep să fie înțelese, dar nici acum pe deplin!, deoarece în ultimii ani a crescut interesul pentru prevenirea bolilor, iar medicina preventivă îşi asumă un rol din ce în ce mai important în promovarea şi menținerea sănătății, pe măsură ce s-au adunat dovezi care justifică rațiunea existenței ei.
Cu toate că în ultimii o sută de ani medicina curativă a progresat simțitor, devine din ce în mai clar că profilaxia sau prevenirea ar putea ameliora foarte mult sănătatea populației.
(Dr. Maria Gabriela Neicu, Medicina Muncii & Medicină Internă)