Sănătate în prag de toamnă

toamnă

Chiar dacă e vară sau toamnă, alimentaţia este mereu esenţială atunci când vorbim despre sănătatea pielii, a părului şi a unghiilor.

Ca să ai o piele sănătoasă trebuie să consumi: fibre, cereale integrale, alimente bogate în acizi graşi omega-3 (peşte gras, avocado, nuci, seminţe de in, seminţe de dovleac, migdale).

De asemenea, sunt indicate: carnea, peştele, ouăle, grăsimea de peşte, uleiul vegetal nerafinat şi fructele oleaginoase, fructele de pădure, citricele, roşiile.

Ca să ai un păr sănătos trebuie să consumi: carne roşie şi albă, peşte, ficat, ciuperci, ouă, germeni de grâu, banane, legume cu frunze verzi. Totodată, sunt recomandate alimentele bogate în acizi graşi omega-3 (peşte gras, avocado, nuci, seminţe de in, seminţe de dovleac, migdale).

Ca să ai unghii sănătoase trebuie să consumi: carne slabă, peşte, ouă, lapte, fructe uscate, cereale integrale, ficat, legume cu frunze verzi, fasole, mazăre şi fructe oleaginoase.

Alimentaţia de toamnă:

Roşiile
Datorită conţinutului bogat în licopen şi betacaroten, au un rol esenţial în protejarea pielii împotriva efectelor nocive ale radiaţiilor solare.
Peştele gras 
Tonul, somonul, macroul, sardinele, anşoa şi heringul au un conţinut ridicat de acizi graşi omega-3. Aceste grăsimi bune scad inflamaţia, redau strălucirea pielii şi a părului, dar ajută şi la întărirea unghiilor.
Ficatul
Datorită conţinutului bogat în vitamina A şi fier, ficatul este benefic pentru sănătatea pielii şi a părului. De asemenea, ficatul conţine acid folic (vitamina B9) care are grijă de sănătatea unghiilor.
Morcovii
Au un conţinut bogat în vitamina A care este benefică pentru părul fragil şi subţire. De asemenea, datorită betacarotenului şi a vitaminei C, morcovii au efect antioxidant şi de protecţie solară.
Citrice
Conţin multă vitamina C care previne ridurile şi stimulează producţia de colagen, menţinând pielea elastică.
Seminţele de floarea-soarelui
Sunt bogate în vitamina E, zinc şi acizi graşi omega-6 care au grijă de piele şi unghii.

De asemenea, datorită grăsimilor bune, seminţele de floarea soarelui au un efect antiinflamator şi ameliorează mătreaţa.
Seminţele de in
Sunt bogate în acizi graşi omega-3 şi vitamina E care menţin elasticitatea pielii, redau strălucirea părului şi oferă un aspect sănătos unghiilor.
Avocado
Conţine grăsimi bune şi vitamina E care protejează structura pielii.
Carnea de curcan
Datorită unui compus, numit lisină, carnea de curcan blochează dezvoltarea virusurilor şi este utilă în diverse afecţiuni ale pielii.
Carnea roşie
Proteinele, zincul şi fierul din carnea roşie au rolul de a ajuta la regenerarea pielii şi la producţia de cheratină (proteina din care sunt formate unghiile). De asemenea, este bogată în vitaminele din complexul B care ajută la dezvoltarea structurală a firului de păr.

Scris de către Casenfibra

Reprezintă o nouă generație de fibre, cu beneficii imediate şi pe termen lung în prevenirea constipației şi în obținerea unui tranzit intestinal regulat.

Lasă un răspuns