Alege un somn de voie, nu de nevoie!

somn

Somn uşor? Mă îndoiesc că dimineaţa, în zori, când limba ceasului ajunge la fix, se declanşează un mecanism complex care interconectează nişte fire subţiri de aţă, întinse prin toată camera, un morcov care, cu ajutorul scripeţilor, se apropie apetisant de rotiţa pe care hamsterul începe să alerge pofticios, câteva căni umplute pe jumătate cu apă, aşezate pe etajere diferite, un ghiveci cu un cactus.

Aşa cum vezi în filmele cu Mr. Bean sau în desenele animate cu Pantera Roz, tot acest mecanism de fire de aţă-morcov-hamster-căni umplute cu apă are menirea de a propulsa ghiveciul cu cactus, după o cvadruplă rotire spectaculoasă, direct pe picioarele tale, cu scopul de a te trezi şi de a te arunca direct în papuci.

Mă îndoiesc că ţi-ai amenajat camera ca un laborator de alchimie, dar, dacă ai probleme cu trezitul de dimineaţă, sigur ai căutat şi ai instalat tot felul de apps care te obligă să scuturi telefonul până la 100% ca să convingi aplicaţia că eşti treaz, să fredonezi o melodie marca „Celine Dion” sau să rezolvi o problemă de trigonometrie.

Iar dacă trezitul de dimineaţă este natural, fără toate eforturile de mai sus, atunci eşti un norocos!

„Cel mai frumos lucru pentru mine este somnul; cel puţin atunci pot visa!” (Marilyn Monnroe)

Iată ce-ai putea face pentru ca somnul tău să fie mai eficient şi mai odihnitor:

  1. E seară şi ţi se pune în faţă o mâncare senzaţională, realizată de cel mai inspirat Chef de pe planetă. Sau e seară şi îţi vine poftă să asediezi o pungă de chipsuri sau un bol de îngheţată. Daca îi dai teme aşa de grele stomacului, se va comporta ca un şcolar care îşi face temele într-o doară, cu gândul la vacanţă. O cină uşoară aduce un somn liniştit!
  2. Încearcă să eviţi, în a doua parte a zilei, cafeaua sau alte energizante pe bază de cofeină!
  3. Camera în care dormi trebuie să fie bine aerisită şi ferită de zgomote care îţi afectează starea de relaxare. Te poţi folosi şi de aromaterapie sau poţi bea o cană de lapte sau ceaiuri cu efect calmant. Nu chiar înainte să adormi, ca să nu faci toată noaptea naveta la toaletă!
  4. Se spune că o „igienă”corectă a somnului cuprinde orele 22.00-24.00, considerate cele mai eficiente pentru ca tu să te poţi trezi de dimineaţă odihnit şi pus pe fapte mari.
Scris de către Casenfibra

Reprezintă o nouă generație de fibre, cu beneficii imediate şi pe termen lung în prevenirea constipației şi în obținerea unui tranzit intestinal regulat.

Un răspuns la “Alege un somn de voie, nu de nevoie!”

  1. Corina A spune:

    Dragute sfaturi, dar banuiesc ca sunt pentru cei fara copii.Se schimba un pic prioritatile in aceste circumstante. Cu siguranta adormi neintors dupa ce vei fi fugit cateva ore prin parc dupa un prichindel si clar zici mersi daca apuci sa faci un dus linistit inainte de culcare. Cat despre ora de trezire…nu mai e nevoie sa ai ceas….acelasi prichidel se va comporta ca un desteptator mai ales in zilele de weekend…dornic sa se joace de la ora 6.00.

Lasă un răspuns