Ce sport alegi vara asta?

Ne-am gândit să îți punem la dispoziție 3 sporturi pe care ai putea să le încerci:

Caiac - Denumirea "kayak" vine de la tribul Inuit din Canada, care folosea ambarcațiile cu aspectul cel mai apropiat de cel al ambarcațiunilor de astăzi. Este o ambarcațiune sportivă cu unul sau mai multe posturi de vâslit, ascuțită la ambele capete, cu suprafața de alunecare netedă sau în clinuri, și care este condusă cu un tip de vâsle nefixate numite padele, din poziția așezat. Padela este un tip de vâslă prevăzută cu pale la ambele capete.Tehnica de vâslit pentru caiac folosește padela, ținută cu mâinile în zona de mijloc, cu care se execută prin apă tracțiuni alternative de o parte și de alta a caiacului, pentru a se asigura înaintarea. Direcția se păstrează cu ajutorul unei cârme dirijate cu picioarele, printr-un sistem de cabluri și levier. Sportivul vâslește din poziția așezat în barcă, pe un scăunel special, cu picioarele întinse, ușor îndoite din genunchi, și cu talpa sprijinită pe sistemul de cârmă.

Tenis - Originar din Anglia, la sfârșitul secolului al XIX-lea, tenisul s-a răspândit mai întâi în lumea engleză, în special la persoanele bogate din clasele superioare. Tenisul este acum un sport olimpic și este jucat indiferent de bani, de vârstă, în multe țări de pe glob. În mod remarcabil, în afara adoptării sistemului "Tiebreaker”, regulile sale au rămas neschimbate din 1890.

Ciclismul - Există vreo ţară în lume în care ciclismul bate fotbalul? Ei bine, da! Francezii îşi iubesc eroii ciclişti mai mult chiar decât pe vedetele din sportul-rege, fotbalul. Unde mai pui că „banala” bicicletă pare să sfideze timpul şi să fie mereu la modă. Peste 100 de ani stau mărturie pentru acest lucru! Ca sport, ciclismul este condus de Uniunea Ciclistă Internațională, cu sediul în Elveția. Este împărțit în mai multe genuri, printre care ciclism pe șosea sau pe teren accidentat (engleză „mountain biking”). Concurenții poartă câte un număr de concurs și culorile echipei lor. La startul unei curse câștigătorul etapei sau cursei (în funcție de tipul întrecerii) este cel care trece primul linia de sosire.

Așadar, ce sport te încântă cel mai mult?


       

Exercițiile matinale te ajută indiferent dacă vrei să slăbești, să te menții în formă sau să crești masa musculară.

Alege un loc scăldat în lumină naturală și pune muzica ta preferată. Un antrenament la primele ore îți influențează pozitiv metabolismul pentru tot restul zilei, îți reglează tranzitul intestinal și îți oferă o porție consistentă de energie.



Dar mai întâi 7 sfaturi:

  1. Ideea de a sări din pat direct în mijlocul exercițiilor nu este indicată. Mușchii spatelui sunt rigizi după o noapte în care poziția corpului s-a schimbat arareori. Pot apărea spasme musculare.

  2. Intensitatea exercițiilor trebuie sӑ crească gradual. Se recomandă ca antrenamentul matinal să fie scurt, de intensitate medie, cât să te ajute să te remontezi pentru o nouă zi, nu să te surmeneze. O încӑlzire ușoară este primul pas. Apoi, câteva mișcări cardio sunt indicate, pentru a-ți solicita treptat muşchii.

  3. Lumina naturală este importantă! Nu numai plantele au nevoie de ea, ca să înflorească. Așa începe ziua și pentru noi, cu draperiile date la o parte, pentru ca soarele sӑ pătrundă în toți porii și să ne binedispună.

  4. Exercițiile matinale, rutinӑ zilnică! Antrenamentul nu se face marți sau sâmbătă. Trebuie sa te obișnuiești să aloci zilnic puțin din timpul tău exercițiilor. Efectele vin imediat!

  5. Hidratează-te! 60% din corpul tău este alcătuit din apӑ, iar exercițiile fizice îți vor consuma o parte din ea. Din păcate, foarte mulți tratează cu superficialitate consumul de apă și de alte lichide în timpul antrenamentului. Hidratarea corespunzӑtoare are efect direct asupra randamentului.

  6. Alege un loc în care sӑ te poţi concentra! Ca sӑ obții performanțe, trebuie să execuți corect exercițiile. Dacӑ vecinul a ales, de dimineață, să asculte știrile de la televizor cu volumul dat la maximum, este de preferat să alegi o altă camerӑ pentru antrenament.

  7. Eat, exercise, love! Nu sări peste mic dejun. Urmӑtoarea masă nu o va suplini și pe cea de dimineață. Efectul exercițiilor fizice va fi cu atât mai vizibil, cu cât vei respecta un regim alimentar echilibrat și sănătos, din care fibrele sunt nelipsite.


       

Da, suntem mai deştepți, mai tineri şi mai frumoşi dacă facem sport! Un organism sănătos nu trebuie menținut neapărat practicând sport de performanță. Dar nici doar ca suporter. Poți corela sportul cu excursiile sau cu ieşirile cu prietenii. Poți să aloci zilnic o oră, la tine acasă, unor exerciții fizice care îți vor tonifia muşchii şi te vor ajuta să abordezi mai relaxat, mai optimist orice situație.
Chiar dacă nu întotdeauna ne apucăm cu elan de sport, ba chiar uneori inventăm o listă întreagă de motive, doar, doar, vom amâna momentul exercițiilor, beneficiile imediate şi pe temen lung sunt nenumărate. Sportul ajută la reducerea stresului, creşte performanța intelectuală şi acționează direct asupra tranzitului, reglând digestia şi prevenind constipația.

Dacă muşchii nu sunt folosiți pentru o perioadă mai lungă de timp, capilarele care irigă cu sânge, hrănesc, oxigenează şi detoxifiază aceste zone se contractă sau se închid, iar muşchii se atrofiază. În zona în care muşchii s-au atrofiat apare țesutul adipos. Pielea îmbătrâneşte, îşi pierde din elasticitate şi din culoare, se ridează.
Studiile arată că exercițiile fizice regulate ajută la eliberarea unor hormoni sau substanțe care acționează împotriva îmbătrânirii organismului şi chiar accelerează diviziunea neuronilor.
Procesul de detoxifiere şi hrănire a organismului este mult mai intens decât la o persoană sedentară.
Exercițiile fizice zilnice au efect pozitiv în prevenția riscului de demență, de anxietate sau despresie.
Frumusețea este direct corelată cu sportul: îți modelezi corpul, pielea este mai elastică şi mai strălucitoare, îți menții mai uşor o greutate optimă, priveşti cu alți ochi fiecare moment al zilei, devii optimist şi încrezător în forțele tale.
Persoanele care fac sport în mod regulat au parte de un tranzit intestinal mai sănătos şi echilibrat.
Indiferent că dansezi sau pedalezi în natură, că înnoți sau alergi ascultând muzica preferată, o oră de sport vine mereu la pachet cu sănătate si cu stare de bine.
Tu ce sport preferi?


       

Sportul înseamnă Sănătate

  

Sportul înseamnă sănătate, optimism şi poftă de viață, iar efectele lui influențează în mod favorabil funcțiile şi sistemele organismului uman. Pe lângã efectele favorabile asupra aparatului cardiovascular, exercițiul fizic întăreşte musculatura şi scheletul, prevenind osteoporoza şi bolile articulare degenerative. De asemenea, activitatea fizică fortifică sistemul imunitar şi stimulează activitatea creierului. În plus, efectuarea zilnică de exerciții fizice diminuează stresul, ne face mulțumiți, dându-ne o senzație de stare de bine şi ne ajută să avem o sănătoasă încredere în noi înşine. Şi nu în ultimul rând, musculatura bine dezvoltată garantează un aspect tineresc.
Sportul contribuie la un ritm de viață sănătos şi are efect benefic asupra tranzitului intestinal, acționând asupra unor dereglări ale organismului, precum constipația. Zilnic, o jumătate de oră de exerciții fizice, combinate cu o alimentație corectă şi echilibrată, în care fibrele ocupă un rol important, sunt ingredientele necesare pentru starea de bine. Fibrele cresc senzația de sațietate şi, asociate cu exerciții fizice zilnice, acționează benefic şi sănătos în controlul greutății corporale.
Profesorul dr. Winfried Banzer de la Universitatea Frankfurt, Germania, specialist în medicină sportivă, recomandă ca în fiecare săptămână să ardem, prin activitate fizică, cel puțin 2.000 kcal (ideal ar fi 3.500 kcal) sau 300 pânã la 500 kcal zilnic. Ce înseamnă aceste cifre?
Parcurgând 5 km pe zi , ardem aproximativ 300 kcal. Antrenamentul fizic mai intens, de trei ori pe săptămână, de 45-60 de minute, duce la un consum de 2.000 kcal/săptămână. Sunt de preferat activitățile de intensitate moderată şi de durată mai lungă. Pe lângă mers, înotul şi ciclismul constituie modalități foarte utile, după cum urcatul treptelor până la ultimul etaj, de mai multe ori zilnic, se poate practica la orice oră şi în orice anotimp.
Cele mai multe dintre femei sunt preocupate de îngrijirea pielii, ca punct principal în procesul de combatere a îmbătrânirii, lăsând activitatea fizică şi alimentația pe plan secundar.
E de la sine înțeles că ordinea priorităților trebuie schimbată, deoarece toate loțiunile şi cremele sunt eclipsate total de alimentația sănătoasă şi de sport, care pot face adevărate minuni.