În lungile, leneșele și călduroasele zile de vară, viața pare mai puțin haotică şi afli că de fapt nu eşti tot timpul într-o cursă împotriva timpului. Până și adulții tind să adopte o atitudine de “Școala s-a terminat!” pe timp de vară. Tocmai de aceea este momentul perfect să îți îmbunătățești sănătatea prin metode atât de simple, încât nu vei simți niciun efort:

1. Boost de energie cu fructe de pădure

Dacă vrei cu adevărat să adaugi ceva minunat în dietă, încearcă să mănânci un pumn de fructe de pădure în fiecare zi (afine, coacăze, fragi, căpșuni). Acestea conțin antioxidanți care previn deteriorarea țesuturilor și reduc riscurile de boli asociate cu înaintarea în vârstă. Totodată, fructele de pădure au multe fibre, care mențin un nivel scăzut al colesterolului si sunt indicate pentru detoxofiere.

 

2. Murdărește-te și...relaxează-te!

Pentru a te destresa, plantează ceva în grădină sau cultivă o floare în ghiveci. Doar faptul că îți afunzi mâinile în pământ te va relaxa, mai ales atunci când simți că totul se mișcă amețitor de repede și că abia ai timp să treci în revistă lucrurile.

 

3. Folosește ața dentară

Știi că e nevoie să faci asta, însă acum ar fi un moment bun să începi. Curățarea dinților cu ață dentară reduce bacteriile din mediul oral, lucru care îmbunătățește sănătatea întregului corp. O vei duce mai bine decât 85% din oameni, iar dacă nivelul bacteriilor din gură e scăzut, corpul are mai multe resurse să lupte cu bacteriile din alte zone.

 

4. Fii bun cu ochii tăi!

Pentru a-ți proteja vederea atât la muncă, dar și în timpul liber, poartă ochelari de soare cu protecție. Aceștia blochează cel puțin 99% din ultravioletele de tip A și B și previn riscul de cataractă, precum și ridurile din jurul ochilor.

 

5. Ia-ți o vacanță!

Vacanța te va ajuta să îți scazi presiunea sângelui, a pulsului și a hormonilor de stres precum cortizolul, care te îngrașă și cresc riscul de atac de cord. Profită de programul mai lejer de vară pentru a te destinde unde te poartă sufletul.

 

6. Dormi mult. Şi bine!

Rezistă tentației de a sta treaz în dulcile nopți de vară. Încearcă să păstrezi igiena somnului și să te culci la orele la care corpul tău e obișnuit să se odihnească.


       

Stilul de viaţӑ sӑnӑtos nu este un mit. Nici o alcӑtuire frumoasӑ de cuvinte. Azi îţi oferim câţiva paşi simpli, care te vor ajuta sӑ îţi menţii sau sӑ îţi adaptezi obiceiurile cotidiene, în aşa fel încât sӑ poţi spune, fӑrӑ rezerve, cӑ ai un stil de viaţӑ sӑnӑtos:


Mӑnâncӑ în stilul piramidei inversate

Cine mӑnâncӑ dimineaţa ca un rege, la prânz ca o prinţesӑ şi la cinӑ ca un cerşetor are un control mai mare asupra greutӑţii şi a energiei de peste zi. Respectӑ mesele principale şi deja ai fӑcut primul pas pentru un stil de viaţӑ sӑnӑtos!


Râsul nu are vârstӑ!

Râsul este o terapie. Şi un mod relaxant de a te binedispune. Când râzi, fluxul sanguin se intensificӑ, creierul este mai bine oxigenat, anxietatea sau depresia dispar, iar musculaturile abdominalӑ şi facialӑ sunt antrenate.

Fibre, fibre, fibre!

Ştim cu toţii ce înseamnӑ când cineva îţi spune cӑ te comporţi de parcӑ ai fi constipat! Fibrele sunt cele care regleazӑ tranzitul intestinal, detoxificӑ organismul şi au rol benefic împotriva constipaţiei. Nicio zi fӑrӑ fibre înseamnӑ nicio zi fӑrӑ pliculeţele Casenfibra!


Gândeşte pozitiv!

Antreneazӑ-te sӑ gândeşti pozitiv. Nu e simplu. Mai ales cӑ nu suntem mai tot timpul pe o plajӑ finӑ şi albӑ, mângâiatӑ de valuri turcoaz. Modul în care gândeşti îţi umple rezervorul stӑrii de bine. Doar nu preferi sӑ pleci la drum cu rezervorul gol, nu-i aşa?


Zilnic sport!

Da, ştim, nu este chiar uşor! În fiecare zi exerciţii fizice??? Însӑ antrenamentul zilnic fortificӑ organismul, binedispune, intensificӑ arderile calorice, încarcӑ de energie, regleazӑ tranzitul şi... creşte stima de sine. Bineînţeles, eşti şi mai frumos atunci când faci sport!


Somnul dulce mult aduce!

Încearcӑ sӑ respecţi orele de somn şi sӑ îţi asiguri un mediu relaxant pentru odihnӑ. Fӑrӑ luminӑ supӑrӑtoare sau mulţi decibeli. Un ceai de tei, înainte de culcare, face minuni! Conteazӑ foarte mult şi cât de rigidӑ este perna pe care dormi. O pernӑ cu memorie, care sӑ se ajusteze preferinţelor tale, poate fi o soluţie.


Ia-ţi un companion!

Chit cӑ-i vorba de câine, de pisicӑ sau de cine ştie ce alt animal de companie mai mult sau mai puţin exotic, ai lângӑ tine un prieten care nu-şi doreşte nimic altceva decât sӑ îţi ofere multӑ, cât mai multӑ afecţiune. Mai vin şi nişte responsabilitӑţi la pachet, dar cine le mai pune la socotealӑ când este întâmpinat cu o bucurie explozivӑ, de parcӑ ar fi lipsit 10 ani de acasӑ?


Mai bine previi decât sӑ tratezi!

Decât sӑ ajungi în situaţia de a te trata, este mult mai uşor sӑ previi! Şi mult mai simplu.

Concluzia? Stilul de viaţӑ sӑnӑtos este precum mersul pe bicicletӑ. Odatӑ învӑţat, nu mai ai
cum sӑ-l uiţi!


       

Toată lumea și-l dorește, toată lumea vorbește despre el, toată lumea caută soluții magice pentru a intra in posesia unui astfel de stil de viață.

Înainte de a exista un stil, există obiceiuri. Puterea obișnuinței. Așadar, obiceiurile reprezintă cheia.

În momentul în care ai un obicei, se întâmplă un lucru foarte interesant şi satisfăcator: nu te mai gândeşti la acea acţiune, la acel comportament, nu îţi consumi energie mentală, nu îţi mai consumi voinţă, nu mai ai nevoie de motivaţie. De exemplu, te duci să te speli pe dinţi. Nu te gândeşti prea mult la acea acţiune, o faci automat.

Ai nevoie de 30 de zile ca mintea şi corpul tău să se obişnuiască cu un nou obicei. Dacă nu îl practici zilnic, va fi nevoie de şi mai mult timp.

A te menține sănătos presupune a mânca echilibrat și corect și a face exerciții fizice cu regularitate. Pentru a realiza acest lucru, ar trebui să încerci să mănânci zilnic măcar o porție din cele 6 grupe majore de mâncare și să faci mișcare măcar de 3 ori pe săptămână.

Totodată, pentru că vorbim despre obiceiuri care ne influențează atât de mult calitatea vieții, consumă în mod regulat fibre! Probabil că ai tot auzit acest îndemn din parte specialiştilor în nutriţie. Dar ai idee de ce sunt fibrele atât de importante în alimentaţia ta zilnică?

Fibrele alimentare sunt probabil cel mai mult cunoscute pentru abilitatea de a preveni şi ameliora constipaţia. Cu toate acestea, alimentele bogate în fibre oferă şi alte beneficii, cum ar fi menţinerea unui greutăţi sănătoase şi a unui nivel normal de colesterol şi glucoză din sânge- se reduce astfel şi riscul diabetului sau al bolilor de inimă.

Dacă ai reușit să înțelegi modul în care corpul și mintea ta reacționează la orice situație nouă și că e necesar să continui până în punctul în care vei deprinde lucrurile bune pe care dorești să le introduci în viața ta, atunci îţi vei putea contura stilul de viață dorit. Mai mult, vei putea transforma stilul de viață sănătos într-un obicei!


          

Pericolul cel mai mare pentru sănătate este reprezentat de un stil de viață nesănătos şi, mai ales, de o alimentație nepotrivită. Cu toate că în jurul nostru există o abundență de alimente ’’valoroase’’, cu toate că regulile de bază ale unei nutriții sănătoase sunt mai cunoscute acum decât în trecut, tulburările de nutriție legate de alimentație (în special dereglările de tranzit intestinal, obezitatea, hipertensiunea arterială şi diabetul) se află într-o continuă creştere. Ĩn sondajele efectuate recent, populația susține, într-un procent majoritar, că alimentația sănătoasă şi condiția fizică bună constituie o preocupare permanentă, însă realitatea indică exact contrariul. Există o discrepanță majoră între dorința de a avea o alimentație sănătoasă şi modul real de hrănire.
 Spre exemplu, morile moderne elimină partea cea mai valoroasă din cereale (germenii, majoritatea sărurilor minerale, a vitaminelor şi a fibrelor), iar populația consumă pâine albă. Cu 97 de kg/an/cap de locuitor, românii conduc detaşat în Europa în privința consumului de pâine, iar consumul de pâine albă nu garantează decât o alimentație săracă în nutrienți şi o creştere a zahărului din sânge. Cantitatea prea mare de mâncare rafinată şi gata preparată, mult mai uşor de procurat (din care fibrele naturale au fost îndepărtate) cere un aport suplimentar de fibre.
Organizația Mondială a Sănătății recomandă, pentru adulți, un consum zilnic de 27-40 g de fibre, adică 15-22 g pe zi pentru 1.000 kcal consumate. Pentru cei care consumă între 2.000 şi 2.800 kcal se recomandă 40-62 g de fibre pe zi.
Fibrele – substanțe de balast din alimentele de origine vegetală sau polizaharidele neamidon – sunt absolut necesare pentru transportul şi absorbția substanțelor nutritive din tubul digestiv. Casenfibra reprezintă o nouă generație de fibre prebiotice, care pot asigura aportul zilnic, optim, de fibre, atât pentru adulți, cât şi pentru copii.
Uşor de administrat, ca atare sau în combinație cu orice lichid noncarbogazos sau aliment semisolid, Casenfibra este aliatul cu beneficii imediate şi pe termen lung în prevenirea constipației şi în obținerea unui tranzit intestinal regulat.
Casenfibra are efect prebiotic, este hipocaloric şi hipoglucidic.
Un regim alimentar corect şi echilibrat, corelat cu exerciții fizice zilnice, care să mențină starea de bine, reprezintă cheia pentru un stil de viață sănătos!